24 februarie 2010

Altfel de versuri...

20.02.2010

Tu care plangi neincetat
cui dai aceste lacrimi?

Fire blajina, far' de lumina,
priveste-n urma lor si vezi.

Si pentru ce? De ce? Si ce?

Un zombi cu maini intinse,
ti-alina dor.
El stie unde spaima zace.

Cand timpul bate ceasul fix,
din mormant se scoala mortul.
Viziteaza un viu si-i cere socoteala
pentru lacrimi ce a lasat sa curga,
pentru clipele in care a promis
iubire vesnica si truda.

Iar vizitatul frica-n piept o simte
Si nici sa planga el nu poate,
caci inima i-a stat in loc,
iar ochii ii lucesc a moarte.

-Trezeste-te din agonie!,
ii striga zombi.
Ai toata viata-nainte,
nu esti pe moarte!
Dar ia aminte!
Prea multe lacrimi ai lasat sa curga!
De ce? Si pentru ce? Si ce?

-Am fost un las,
raspunde tanarul timid.
In fiecare dimineata,
privind-o cat e de frumoasa,
senina ca o zi cu soare...
Eu, m-am speriat.

Am hotarat sa plec.
Nu a simtit ea oare,
cum bate inima de tare?
Si am plecat.

Mi-e dor de ea!
De rasul ei candid,
de parul ei cel vanilat!

-Intoarce-te!, ii porunceste zombi.

-Sa ma intorc?
... Eu? Eu m-as intoarce.
Dar ea? Ea ma mai vrea?

Am sa ma intorc umil,
lasandu-mi ochii-n jos,
sub plecaciune.

...

Cand dimineata bate-n geam,
imparte lumea-n doua:
un zombi, in mormant se afunda;
un tanar, linistit,
spre casa vede drumul.

El, tanarul,
a sarutat obrazul fin.
Ochii iubitei s-au deschis.
Cu atata duiosie il privira!
Si buzele-i carnoase,
in delir,
soptira.

Niciun comentariu: