13 august 2009

Doisprezece zile

Stii... nu vreau sa spui nimic...., doar sa ma asculti. Te-am sunat sa-ti spun ca regret tot raul pe care am reusit sa ti-l provoc... Uite, eu mai am maxim doua saptamani de trait. ... Am simtit nevoia sa imi cer iertare... Doar atat. Iti doresc numai bine! Si..., nu uita sa iubesti!
De ce ma suni? Au trecut doi ani... De ce ma suni acum si imi spui ca.... mori?!? Ce e cu glumele astea? Si daca ai muri, ar trebui sa ma afecteze cu ceva asta? Iti spun inca de pe acum ca nu-mi pasa! Poti sa mori chiar in clipa asta! Nu-mi pasa!
Imi pare rau ca te-am deranjat... O zi frumoasa!
...
Si telefonul se inchide.
Nu, nu era o gluma. Chiar murea...
Acolo, sus, in cerebel! Fara leac!
Zambea. Nu-i ramasese altceva decat sa zambeasca.
Prima zi a fost devastat, pe urma... s-a obisnuit cu ideea. Bun, va muri. Va muri brusc, fara sa sufere nici macar o secunda. Pur si simplu: BUF!, si gata! Nu-i mai provoca durere acest gand. Se gandea la ce avea de facut pana la ziua cea mare. In mai putin de doua saptamani... Adio!
O sunase pe ea. Nu, nu mai simtea nimic pentru ea, doar pareri de rau. Ii parea rau ca o facuse sa sufere atunci... si mult dupa.
Altceva? Ce mai era de facut? Nu avea avere. Era prea tanar.
Ah! Parintii lui au vrut sa il salveze... Aveau de gand sa vanda tot si sa il duca prin spitale, dincolo de ocean... Dar pentru ce? Exista o sansa la mie!!! Si... pentru ce? Sa spunem ca da, ar fi supravietuit! Dar cu ce risc? Cine era el sa isi puna familia pe drumuri? Ar fi vandut tot si apoi s-ar fi inmultit numarul muribunzilor... O sansa la mie si el a decis sa o lase altuia! Era fericit; era fericit ca salvase o viata!
Il speria gandul ca ar putea fi devorat de viermi! Le-a spus alor lui ca vrea sa fie incinerat si cenusa sa nu o pastreze. Sa faca ce vor dori cu ea, dar sa nu o pastreze!
A sunat prieteni. A ras. A ras cu toata fiinta lui. Si-a cerut scuze ca nu poate ajunge la petrecerile deja programate, spunand doar c a.... a intervenit ceva.
Era tanar. Nu avea datorii; nu avea nimic de impartit. Era impacat cu el. Fericit. Zambea.
In a doisprezecea zi de la diagnostic a inchis ochii pentru totdeauna.

Niciun comentariu: